עדכונים:

ראש הממשלה נועד עם שגריר האמירויות בדיונים על הרחבת יכולת ההשקעה הישראלית | הממונה על תכנון המדיניות במשרד החוץ של האמירויות: "ההסכם הגיע בסוף תהליך היפתחות לישראל" | באגף הכלכלה במשרד החוץ הישראלי החלו לגבש טיוטות להסכם מס למשקיעים ישראלים באיחוד האמירויות
שעון דובאי :
לקראת פתיחת שגרירות ישראלית באיחוד האמירויות | קרן המטבע הערבי שלחה נציג מטעמה אל ישראל | השקעות נדל"ן ישראליות עומדות בפתח על רקע הסכם השלום
השעה בדובאי :

0% מס הכנסה: כל הפרטים על הטבות המס למשקיעים בדובאי ואבו דאבי

כל מה שחשוב למשקיעים, אנשי עסקים ותיירים ישראלים לדעת על מדיניות המיסים של איחוד האמירויות. החל מהיעדר מס הכנסה ומס ירושה והאזורים המיוחדים לעסקים ללא מיסים ועד היטלי רכוש ומע”מ.

עובדה מהנה לגבי מערכת המס באיחוד האמירויות: אין מס הכנסה. עם זאת, למרות היתרון העצום הזה, חכו קצת לפני שתתחילו לארוז את התיקים שלכם. מדריך זה מפרט את המסים שעדיין תצטרכו לשלם כיחיד או כעסק בזמן שהייתכם באיחוד האמירויות.

מערכת המס באיחוד האמירויות

מערכת המס באיחוד האמירויות – או ליתר דיוק, היעדר תשלומי המס – היא אחת היתרונות שמושכת אליה מהגרים רבים. אין מס הכנסה ואין מערכת מיסוי חברות וירושה, בין היתר.

עד ינואר 2018 גם לא היה מע”מ. המס על סחורות ושירותים שנמכרו הנמוך יחסית, 5% – אך תוספת מס מוטל על מוצרים ספציפיים הנחשבים על ידי הממשלה כמזיקים לבריאות או לסביבה.

מתעניינים בהשקעות נדל”ן באיחוד האמירויות? לחצו כאן להרשמה לקבלת עדכונים בנושא

מס הכנסה בדובאי ובאמירויות

איחוד האמירויות הערביות לא גובה מס על הכנסה. לפיכך, אין צורך בהחזר מס הכנסה באיחוד האמירויות, שכן אין מס של אזרח פרטי רלוונטי במדינה. כך גם לגבי פרילנסרים ועצמאים תושבי האמירויות.

ביטוח לאומי באמירויות

עובדים באיחוד האמירויות שהם אזרחי מדינות המפרץ הפרסי המכונה GCC, כפופים לביטוח לאומי של 17.5%. אלה שהם אזרחי איחוד האמירויות משלמים 5% (מנוכים אוטומטית מהמשכורת שלהם) והמעסיק משלם 12.5% נוספים. עם זאת, תושבי מדינות GCC אחרות צריכות להיות כרוכות בתשלומי ביטוח לאומי שונות יחסית למדינת מולדתן.

מס חברות בדובאי ובשאר האמירויות

מיסי חברות מוטלים רק על חברות נפט ובנקים זרים באיחוד האמירויות. כל שאר החברות והעסקים הרשומים בדובאי, אבו דאבי ובאיחוד האמירויות פטורים מתשלום מס לתקופה הניתנת להארכה. אין מיסי רווח הון אלא אם כן החברה חייבת במס תחת הכנסה אחרת.

מס כפול באמירויות

לאיחוד האמירויות יש 94 הסכמים עם מדינות אחרות להימנע ממיסוי כפול על השקעות בחו”ל. לגבי ישראל, בימים אלו (נכון לחודש אוגוסט) מנסחים נציגים במשרד האוצר הישראלי ובמקביל באיחוד האמירויות,הסכמי סחר הכוללים גם הסכמי מס מפורטים לאזרחי ישראל באיחוד האמירויות וההיפך. 

מס לתיירים בדובאי ובאבו דאבי

מסעדות, מלונות ואתרי נופש (בין היתר) עשויים לחייב את המסים הבאים: 10% על מחיר החדר, עלות שירות 10%, אגרת עירייה 10%, מס עירוני 6-10%, דמי תיירות 6%.

מס העברת רכוש באמירויות

חיוב העברה חל על העברת רכוש באיחוד האמירויות. זה משתנה לפי אזורים באמירות. המס בדובאי למשל זה 4%. למרות שהקונה והמוכר שותפים לתשלום מס העברת הרכוש, בדרך כלל הקונה משלם את דמי ההעברה.

רוצים להשקיע בדובאי? הירשמו כעת כאן לקבלת מידע עדכני על השקעות באמירויות

מס ירושה באמירויות

אין תשלום מס על ירושה. .

אזורי סחר חופשי בדובאי ובאיחוד האמירויות

ישנם אזורי סחר חופשי באיחוד האמירויות, שיש בהם משטרי מס, מכס ויבוא מיוחדים בתוך עצמם. למעשה, ישנם מעל 40 אזורי מס שונים בכל האמירויות. בתחומים מיוחדים אלה, חברות יכולות להיות פטורות מתשלום מס חברות עד 50 שנה ויש להן חריגות של 100% פטור על מיסי ייבוא וייצוא.

דמי תיירות בדובאי ואבו דאבי

עלויות המלון משתנות לפי אמירות. בדובאי, יש מחיר תיירות לחדר לכל לילה באכלוס (עד 30 לילות) שנע בין AED 7 (מטבע מקומי ל- AED 20. באופן כללי, הדבר תלוי בסוג המלון. אבו דאבי גובה תשלום נוסף של 4% על חשבונות המלון ומחויב AED 15 ללילה, לחדר. 

מס שכירות בדובאי, באבו דאבי ובשארג’ה

מיסים על נכסים שכורים משתנים בין האמירויות. בדובאי, דיירים למגורים משלמים 5% משכר הדירה השנתי שלהם במס שכר דירה, ואילו 10% מתווספים לדיירים מסחריים. עם זאת, באבו דאבי, אזרחי איחוד האמירויות לא מחויבים במס על הנכסים שלהם, אך עמיתיהם הגולים משלמים 3%. בשרג’ה כל הדיירים משלמים מס שכירות של 2%.

מס רווח הון באמירויות

באופן כללי, אין מס רווחי הון באיחוד האמירויות, אלא אם הם נגזרים ממכירות של חברה שחייבת בתשלום מס הכנסה או מס בנקאי.

מס עירייה בדובאי ובאמירויות

כאמור, מיסים על נכסים שכורים משתנים בין האמירויות. דיירים למגורים בדובאי משלמים 5% משכר הדירה השנתי שלהם במס שכר דירה, ואילו 10% מתווספים לדיירים מסחריים. בתוך כך, באבו דאבי, אזרחי איחוד האמירויות לא מחויבים במס על הנכסים שלהם, אך אזרחים זרים  משלמים 3%. בשארג’ה כל הדיירים משלמים מס שכירות של 2%.

הצטרפו כעת לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק והישארו מעודכנים >>>

מע”מ לעסקים באמירויות

המע”מ באמירויות הוא 5%. על עסקים להירשם למע”מ אם אספקתם ויבואם החייבים במס עולה על 375,000 AED (המטבע המקומי). עסקים רשאים להירשם לקבלת פטור ממע”מ אם הם לא עומדים במגבלת 375,000 AED – אם הם עומדים בסף של 187,500 AED. 

מיסי יבוא ויצוא באיחוד האמירויות

עבור מרבית הפריטים, מכס מחושב לפי 5% מערך העלות, הביטוח והמשא. חלק מהקטגוריות פטורות ואלכוהול חובה על 50% מכס, ואילו למוצרי טבק יש להוסיף מכס של 100%. מע”מ חל ב- 5% על בנזין.

ייעוץ מס באיחוד האמירויות

מכיוון שאין מס הכנסה באיחוד האמירויות, אנשים רבים אינם צריכים לשכור רואה חשבון. לבעלי עסקים גדולים יותר, חשוב עדיין לפנות לייעוץ פיננסי עצמאי לגבי התחייבויות מס עסקיות.

מתעניינים בהשקעות נדל”ן באיחוד האמירויות? לחצו כאן להרשמה לקבלת עדכונים בנושא

מעוניינים בהשקעות נדל"ן בדובאי ובאמירויות? רוצים לקבל מידע על דיל שווה באבו דאבי ודובאי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

אולי תרצו לקרוא גם:

ויזה לדובאי
ויזה ושירותי קונסוליה

פרסום ראשון: הדרישה לויזה לדובאי – תוארך

פרסום ראשון: למרות הפרסומים על ביטול הויזה לדובאי ואיחוד האמירויות לישראלים בתחילת חודש יולי, לאתר AE-IL נודע כי גם אחרי יולי 2021 יידרשו ישראלים להשיג ויזה לדובאי ואיחוד האמירויות. כל הפרטים

מטוס חונה במסלול הנחיחה בדובאי
ויזה ושירותי קונסוליה

טיסות לדובאי: המדריך לטיסות לאמירויות

כמה עולה כרטיס טיסה לדובאי? מתי נוכל לטוס לאיחוד האמירויות? איזה חברה טסה ישיר לאבו דאבי? AE-IL עושה לכם סדר עם המדריך המלא ותשובות לכל השאלות על טיסות מישראל לאיחוד האמירויות.