עדכונים:

ראש הממשלה נועד עם שגריר האמירויות בדיונים על הרחבת יכולת ההשקעה הישראלית | הממונה על תכנון המדיניות במשרד החוץ של האמירויות: "ההסכם הגיע בסוף תהליך היפתחות לישראל" | באגף הכלכלה במשרד החוץ הישראלי החלו לגבש טיוטות להסכם מס למשקיעים ישראלים באיחוד האמירויות
שעון דובאי :
לקראת פתיחת שגרירות ישראלית באיחוד האמירויות | קרן המטבע הערבי שלחה נציג מטעמה אל ישראל | השקעות נדל"ן ישראליות עומדות בפתח על רקע הסכם השלום
השעה בדובאי :
רמאדן בדובאי

הרמדאן בדובאי – המדריך המלא לתייר הישראלי

איפה פתוח וסגור בחודש הרמדאן בדובאי? מה מותר ומה אסור לעשות? כל התשובות לשאלות החשובות לתייר הישראלי באיחוד האמירויות.

אחד התחומים החשובים ביותר לתיירים שאינם מוסלמים באיחוד האמירויות הערביות הוא כיצד להתנהג במהלך חודש הרמדאן הקדוש.

הצטרפו כעת לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק והישארו מעודכנים >>>

בעוד שההתנהגויות התרבותיות הבסיסיות בכניסה למדינה מוסלמית יכולות להיות קלות לתפיסה, ישנם כמה צעדים נוספים שעל תיירים לנקוט במהלך הרמדאן בדובאי כדי להבטיח שהם מכבדים.

מהו הרמדאן?

הרמדאן הוא החודש התשיעי בלוח השנה המוסלמית. צום בחודש הקדוש הזה. על המוסלמים להימנע מאכילה ושתיה ומעישון (בין היתר) בין הזריחה והשקיעה כדי ללמד את עצמם מודעות עצמית, סבלנות וסובלנות. עפ”י המקובל במסורת המוסלמית, הנשמה מטוהרת מהשפעה רעה ואמונה של אדם באלוהים מתחזקת.

דובאי
דובאי ברמדאן מלאה חגיגות

השנה, 2021, יחול הרמדאן בדובאי ובאיחוד האמירויות ובכל העולם המוסמלמי בין התאריכים ה-13 לאפריל ועד לתאריך ה-12 למאי. 

מה אסור ומה מותר לתיירים ברמדאן בדובאי

תושבים ותיירים שאינם מוסלמים בדובאי ובאיחוד האמירויות חייבים לוודא שיש סביבה מתאימה למוסלמים לקיים את הרמדאן. למרות שלא מצפים ממך להצטרף לצום, עליך לכבד את המרחב הכללי ולהראות כבוד לתושבים המקומיים בדובאי אשר צמים. 

אסור לאכול, לשתות ולעשן בציבור על ידי מבוגרים במהלך הרמדאן בדובאי

עם זאת, בניגוד לחוקים הנושאים קנסות של עד 2000 סכום של סכום אכילה בגין אכילה בציבור במהלך הרמדאן, הנוהג הכללי בדובאי השתנה משמעותית בשנתיים האחרונות. מפעלי אכילה נדרשו בעבר לרישיונות להפעלה בשעות האור של הרמדאן, ולחלונות מושחרים. נראה כי הדרישות הללו במהלך הרמדאן 2019 נפסקו לחלוטין.

מתעניינים בהשקעות נדל”ן באיחוד האמירויות? לחצו כאן להרשמה לקבלת עדכונים בנושא

אין ספק שאתה עדיין מסוגל להשיג אוכל ושתייה במלונות ובקניונים כעת במהלך הרמדאן. להסתובב לאכול ולשתות בציבור זה בהחלט לא מקובל מבחינה חברתית, אם  כי עדיין לא מהווה הפרה חוקית. בפרטיות של ביתך או חדר המלון שלך, אתה יכול לעשות כרצונך.

מה עם ילדים במהלך הרמדאן בדובאי?

ילדים צעירים יותר, במיוחד ילדים מתחת לגיל שש אינם חייבים בצום מוסלמים. ילדים לפני גיל ההתבגרות בגילאי שבע עד 12 נוהגים לצום לתקופות קצרות בכל פעם. מגיל ההתבגרות נדרשת השתתפות של כל המוסלמים בצום. 

בתי ספר בדובאי יתחילו מאוחר יותר ויסיימו מוקדם יותר במהלך הרמדאן. 

מסגר הגדול בדובאי
סיורים במסגדים בדובאי

לילדים צעירים יותר שמשתתפים בפעוטונים או בקבוצות משחקים, לא צפוי שינוי, אם כי השעות עשויות להיות מופחתות.

יוצאים מהכלל לצום הרמדאן

ישנן נסיבות רבות בהן ניתן לפטור מוסלמי מצום, כולל אם הינך בהריון, סוכרת, מניקה, מחזור, חולה או זקנה. ההנחה הבסיסית היא שאתה לא צריך להשתתף אם זה פוגע בבריאות שלך.

למי שאינו מוסלמי, בהיריון או מניקה, עדיין צריך להימנע מאכילה או שתייה בציבור, כמו גם לילדים בגילאי שש עד 12, יתכן שזה מותר, אך גם מוסלמים יעשו זאת בצורה דיסקרטית ופרטית כדי לא לפגוע ברגשות של אחרים.

אם אתם נוסעים באחד משדות התעופה הבינלאומיים הגדולים במדינה, תראו שירותי מזון מלאים הפועלים מכיוון שהמטיילים פטורים מצום.

שבירת הצום – אפטאר בדובאי

הצום נשבר במע’רב (זמן תפילת השקיעה) על ידי ירי של תותח. אחריו נשמע קול מהרמקול של המסגד.

זו הייתה מסורת בדובאי מאז שנות השישים. בדובאי יורים חמישה תותחים: בפארק בורג’, מגרשי תפילה עיד באל מנקול ואל ברהא, מדינת ג’ומיירה ובמרכז דובאי.

מתעניינים בהשקעות נדל”ן באיחוד האמירויות? לחצו כאן להרשמה לקבלת עדכונים בנושא

טיול צדדי נהדר שתוכלו לעשות הוא לראות את התותח הלילי יורה לעבר המסגד הגדול שייח זייד באבו דאבי, בירת איחוד האמירויות.

לילה בדובאי
בלילות הרמדאן בדובאי החגיגות מתחילות

אפטאר הוא ארוחת שבירת הצום, הארוחה נלקחת מיד לאחר השקיעה. זהו זמן למשפחות להתכנס ולאכול ארוחה. בדרך כלל, אוכלים חטיף מיידי של מים ותמרים לפני התפילה ואחריו ארוחה גדולה.  

רבים מהמלונות בדובאי יקימו מזנונים ענקיים ואוהלי אוכל ברמדאן. זו חוויה מיוחדת להפליא להצטרף לחגיגות האפטאר ברמאדן בדובאי.

מתי האיפטאר בדובאי?

עיתוי האפטאר משתנה לפי עיר, הוא מתרחש בשקיעה במיקום המדויק. ירי התותח אמנם נחשב לזמן הרשמי, אך אתה יכול לאמוד את הזמן הסביר על סמך מועד המע’רב. השקיעה בדובאי תמיד מוקדמת כמה דקות מאבו דאבי שכן היא ממזרח.

סוהור בדובאי

כאשר הצום מתחיל שוב עם הזריחה, סוהור הוא הארוחה המתקיימת מיד לפני הזריחה. שוב, מלונות רבים בדובאי יספקו סוהור בקנה מידה גדול, חלקם יציעו סוהור ברגע שארוחת האפטאר פונה ונמשך לאורך כל הלילה. דובאי ברמדאן הופכת לפעילות תרבות כל הלילה.

דברים שחשוב לדעת במהלך הרמדאן בדובאי

הרמדאן אינו עוסק רק במזון למוסלמים, אלא גם בהימנעות – כולל טבק, מין וסקס, מוסיקה – וסובלנות.

יש להקפיד על תקן לבוש מתאים בציבור אשר נאכף בצורה קפדנית מהרגיל. כל המבוגרים כולל בני נוער צריכים להיות לבושים בצורה שמרנית ולהיראות מכוסים בידיים וברגליים בפומבי – ובוודאי להימנע ממחשוף ובגדים צמודים. עם זאת, כשם שחוקי האוכל נרגעו בשנים האחרונות, נראה כי כך גם כללי הלבוש.

מתעניינים בהשקעות נדל”ן באיחוד האמירויות? לחצו כאן להרשמה לקבלת עדכונים בנושא

היזהרו מגילויי חיבה ציבוריים, הימנעו מנשיקות, אפילו להחזיק יד בין מבוגרים.

באותה שעה לערך לפני השקיעה וארוחת האפטאר בדובאי, סבלנותם של רבים מתנדנדת מאוד ואתה עלול לחוות נהיגה לא יציבה . הכי טוב להתרחק מהכבישים בדובאי, ואם אתה בדרך לארוחת הערב שלך, זכור לתת לאחרים שעשויים להזדקק לכך יותר ללכת לפניך.

לכבד בדובאי
חשוב לכבד את הצמים בדובאי

זהו זמן לשלום ונתינה, אז נסו להימנע מצעקות וכעסים, בעיקר לא מילים או מחוות גסות.

מה סגור ומה פתוח ברמדאן בדובאי

מרבית מקומות העבודה בדובאי ישנו את שעות העבודה במהלך חודש הרמדאן בכדי להתאים לצרכים של הצמים.

יתכן שתמצאו בחנויות שעות פתיחה שונות מאוד, ורבות מהן סגורות כל היום ופתוחות במשך רוב הלילה. סופרמרקטים מרכזיים וקניונים בדובאי יכולים אפילו להיות פתוחים 24 שעות ביממה. לא אמורה להיות לך בעיה למצוא סופרמרקט פתוח לאורך כל היום למצרכים. ברור שאתה פשוט לא יכול לצרוך שום דבר עד שתגיע הביתה.

מתעניינים בהשקעות נדל”ן באיחוד האמירויות? לחצו כאן להרשמה לקבלת עדכונים בנושא

מסגדים הפתוחים בדובאי לאורך רוב ימות השנה לסיור מודרכים ללא מוסלמים יסגרו את שעריהם או יתאימו תוכניות במהלך חודש הרמדאן.

אטרקציות תיירות בדובאי יתאימו גם את שעותיהן בחודש הרמדאן. מומלץ תמיד לבדוק באתרים ודפי הפייסבוק של האטרקציות. 

איד אל פיטר בדובאי

עיד אל-פיטר הוא פסטיבל שבירת הצום, שמתרחש מיד לאחר חודש הרמדאן. זהו זמן של חגיגות וחגיגות בשעות היום למשפחות מוסלמיות, המציין את סיום חודש הרמדאן. 

חג האיד אל פיטר בדובאי נחגג בציבור ואחת התקופות העמוסות ביותר בדובאי, החג מתארך בדרך כלל שלושה ימים ובדובאי לעיתים החג יכול להתארך למשך שבוע שלם.

חג האיד אל פיטר הקרוב בדובאי יתחיל ביום רביעי ה12 במאי 2021 למשך כמה ימים עד שבוע. 

שאלות נפוצות בנושא הרמדאן בדובאי

ש. האם כדאי לבקר בחודש הרמדאן בדובאי? 

ת. מצד אחד יותר הגבלות במהלך היום, בעיקר מבחינת מסעדות בחוץ אבל באופן כללי יש יותר חגיגות בתקופת הרמדאן בדובאי בעיקר בלילות. 

ש. מסעדות ובתי קפה בדובאי פותחות בדובאי?

ת. בתי קפה ומסעדות רבות בדובאי פתוחות במהלך הרמדאן, בעיקר בתוך הקניונים והמקומות בפנים. משנה לשנה, יותר ויותר מקומות אוכל פתוחים בדובאי במהלך חודש הרמדאן. במהלך הלילות של הרמדאן, הכל פתוח.

ש. מה ללבוש בדובאי במהלך הרמדאן?

ת. יש תקן לבוש מעט גבוה יותר המצופה מהתיירים בדובאי במהלך הרמדאן. בעוד שבמהלך השנה מכנסיים קצרים וחולצות קצרות בסדר, במהלך הרמדאן בדובאי צריך לעשות מאמץ נוסף בכדי לכסות כתפיים וברכיים. אם אתם שוהים באתר נופש בדובאי, לא תהיה לכם בעיה ללבוש את בגדי הים בחלקים המתאימים של המלון כמו בכל השנה.

מרבים בתפילה בדובאי
חג הקדוש למוסלמים. מסגד בדובאי

ש. האם תייר שאינו מוסלמי יכול להשתתף באפטאר בדובאי?

ת. כן, לא מוסלמים מוזמנים מאוד להשתתף באפטאר וליהנות מהחוויה. כדאי להתלבש בכבוד לאירוע, ולשים לב לתת לאלה שצמים כל היום ללכת קודם.

ש. האם תיירים יכולים לשתות אלכוהול במהלך הרמדאן בדובאי?

ת. במהלך השנה תיירים שאינם מוסלמים יכולים לשתות אלכוהול בדובאי אולם זה יכול להיות שונה מעט במהלך הרמדאן. סביר להניח כי אלכוהול לא יוגש בשום מקום במהלך היום (אך חנויות עשויות להיות פתוחות, רק בשעות שונות), כאשר השירות מתחיל בברים לאחר האפטאר. רוב המסעדות ובוודאי אוהלי הרמדאן לא מגישים אלכוהול, אבל זה משתנה. 

ש. האם אטרקציות בדובאי פתוחות ברמדאן?

ת. בניגוד לאמונה הרווחת, רוב האטרקציות בדובאי יישארו פתוחות ברחבי הרמדאן, במיוחד אלה הפונות לתיירים, כולל פארקי השעשועים, המסגד הגדול בדובאי ומוזיאונים. יתכן שיש שינויים בשעות הפתיחה הללו (רבים מתארכים עד מאוחר יותר בערב), וזה יהיה הרבה יותר מאשר בתקופות אחרות בשנה שבהחלט יכול להיות לטובתך.

ש. האם יש סיבות לבקר בדובאי דווקא במהלך הרמדאן?

ת. במהלך הרמדאן, יתכן שתמצאו חבילות טיסה ואירוח זולות יותר מאשר בתקופות אחרות בשנה. למרות שעכשיו, לאחר שהרמדאן יוצא באפריל, עונת התיירות הגבוהה ביותר באיחוד האמירויות, זה לא יכול המקרה.  זו גם תקופה משמחת להפליא בשנה. העיר מתעוררת לחיים בערבים והיא באמת זמן של חגיגה למוסלמים. ללא ספק, בימינו זה לא חסרון לבקר בדובאי במהלך הרמדאן, למעשה זה יכול להיות אחד הגדולים ביותר לחופשה תרבותית.

מתעניינים בהשקעות נדל”ן באיחוד האמירויות? לחצו כאן להרשמה לקבלת עדכונים בנושא

אולי יעניין אתכם לקרוא גם:

מעוניינים בהשקעות נדל"ן בדובאי ובאמירויות? רוצים לקבל מידע על דיל שווה באבו דאבי ודובאי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

אולי תרצו לקרוא גם:

ויזה לדובאי
ויזה ושירותי קונסוליה

פרסום ראשון: הדרישה לויזה לדובאי – תוארך

פרסום ראשון: למרות הפרסומים על ביטול הויזה לדובאי ואיחוד האמירויות לישראלים בתחילת חודש יולי, לאתר AE-IL נודע כי גם אחרי יולי 2021 יידרשו ישראלים להשיג ויזה לדובאי ואיחוד האמירויות. כל הפרטים

מטוס חונה במסלול הנחיחה בדובאי
ויזה ושירותי קונסוליה

טיסות לדובאי: המדריך לטיסות לאמירויות

כמה עולה כרטיס טיסה לדובאי? מתי נוכל לטוס לאיחוד האמירויות? איזה חברה טסה ישיר לאבו דאבי? AE-IL עושה לכם סדר עם המדריך המלא ותשובות לכל השאלות על טיסות מישראל לאיחוד האמירויות.